
Retourneren
Bij ons streven we ernaar om de hoogste kwaliteit planten te leveren en een uitstekende klantenservice te bieden. Omdat planten levende producten zijn, geldt er geen wettelijk retourrecht. Toch begrijpen we dat er situaties kunnen zijn waarin er iets mis is met een levering. In zulke gevallen doen we ons uiterste best om samen tot een oplossing te komen :)
-
1. Problemen met je bestelling
Als er een probleem is met je bestelling, neem dan binnen 5 dagen na ontvangst contact met ons op via klantenservice@plantsbygreenify.nl of het contactformulier op onze website.
Hier zijn een paar voorkomende situaties:
- Afwijkingen: Als de plant meer dan 10% in hoogte of meer dan 2 cm in potmaat afwijkt, valt dit buiten de natuurlijke variatie en kunnen we samen met de kweker naar een oplossing kijken.
- Schade tijdens transport: Zijn er meerdere geknakte bladeren of is een decoratieve pot gebroken? Dat valt binnen onze garantie. Helaas vallen kleine beschadigingen, zoals licht vergeelde bladeren of een beetje potgrondverlies, hier niet onder.
- Verkeerd product: Indien je een andere plantensoort of een verkeerd aantal hebt ontvangen heb je recht op retour.
Om je zo snel mogelijk te helpen, vermeld in je bericht:- Je naam, adresgegevens en je bestelnummer
- Een duidelijke omschrijving van het probleem
- Foto’s van de beschadigde plant(en) of foto's van de plant incl. meetlint indien het om een afwijking in grootte gaat.
-
2. Beoordeling en oplossing
Na ontvangst van je melding en foto’s zullen we het probleem zorgvuldig beoordelen. Indien nodig, zullen we contact opnemen met onze kweker om te bepalen hoe we het probleem het beste kunnen oplossen. Mogelijke oplossingen kunnen zijn:
- Het vervangen van de beschadigde plant(en)
- Een (gedeeltelijke) terugbetaling
- Een andere oplossing die we samen kunnen bespreken
-
3. Uitsluitingen
Omdat planten levende producten zijn, kunnen we geen retouren accepteren in de volgende gevallen:
- Te late melding: Retourverzoeken moeten binnen 5 dagen na ontvangst worden ingediend.
- Verpotte planten: Planten die je al hebt verpot, kunnen helaas niet worden geretourneerd.
- Niet opgehaalde pakketten: Als een pakket niet op tijd is opgehaald, valt dit buiten ons retourbeleid.

Houd rekening met de volgende zaken
Planten zijn levende organismen en kunnen variëren in vorm, volheid en takken. De foto dient als voorbeeld en kan daardoor iets afwijken. Kortingen of retouren op basis van verschillen met de foto worden niet aangeboden.
Houd er rekening mee dat het formaat van planten enigszins kan variëren, omdat ze niet op de millimeter nauwkeurig gekweekt kunnen worden.
Planten met een geknakt of beschadigd blad kunnen niet geretourneerd worden. Tijdens het transport, dat vaak over lange afstanden gaat, kan een blad beschadigd raken. Dit heeft geen invloed op de plant; je kunt het blad kort wegknippen, waarna er nieuwe bladeren zullen groeien. Een plant is immers een levend product.